Energiavirasto tiedotti Energia 247 Oy:n ajautuneen taloudelliseen kriisiin eikä kykene jatkamaan sähköntoimituksiaan 3.12.2021 jälkeen. Energiavirasto ja Tunturiverkko Oy kehottavat etsimään viipymättä uuden sähkön myyjän ja solmimaan uuden sähkönmyyntisopimuksen. Uusi sopimus tuleekin solmia viipymättä.

Pääosa Tunturiverkon toiminta-alueella olevista Energia 247 Oy:n sähkösopimuksista siirtyi toiselle sähkönmyyjälle*.

Tunturiverkko Oy ei voi siirtää asiakkaita automaattisesti toiselle sähkönmyyjälle, sillä asiakas voi aina valita itselleen parhaiten sopivan sähkösopimuksen. Sähkösopimuksen hintatietoja voi vertailla puolueettomasti Energiaviraston sivuilta www.sähkönhinta.fi -palvelussa.

Sähköt eivät katkea

Inergian asiakaspalvelu on lähettänyt tiedotteen vaille sähkösopimusta jääneille Energia 247 Oy:n asiakkaille 8.12.2021. Tunturiverkko Oy jatkaa sähköntoimitusta asiakkaille kolmen viikon ajan ilmoituksesta 29.12.2021 asti. Jos asiakas ei ole tässä ajassa solminut uutta sähkönmyyntisopimusta, verkkoyhtiön on huolehdittava toimituksesta siihen asti, kunnes Energiavirasto on päätöksellään siirtänyt asiakkaan sähköntoimituksen alueen toimitusvelvollisen myyjän vastuulle. Sähköntoimitukseen sovelletaan tällöin samoja hintoja ja ehtoja, joita kyseisen myyjän toimitusvelvollisuuden piirissä oleviin muihinkin sopimuksiin sovelletaan.

*Energia 247 Oy ja Lumo Energia Oyj ovat sopineet järjestelyn, jossa EkoWatti Spotti -sähkösopimukset siirtyvät automaattisesti Lumo Energian asiakkaaksi. Muiden Energia 247:n asiakkaiden tulee etsiä viipymättä uusi sähkönmyyjä.

Energiaviraston ohjeet Energia 247 Oy:n asiakkaille:

https://energiavirasto.fi/-/ohjeet-energia-247-oy-n-asiakkaille

 

Lisätietoja:

Inergian asiakaspalvelu p. 016 663 200 (arkisin klo 9–15)

Pin It on Pinterest

Share This