Lumo Energia Oyj lopettaa sähköntoimituksen asiakkailleen 1.9.2022 alkaen taloudellisten vaikeuksien vuoksi. Energiavirasto ja Tunturiverkko Oy kehottavat Lumo Energian asiakkaita valitsemaan pikaisesti uuden sähkönmyyjän.

Lähetimme 18.8.2022 tiedotteen asiakkaillemme, joilla on sähkön myyntisopimus Lumo Energian kanssa. Tunturiverkko ei voi siirtää asiakkaita automaattisesti toiselle sähkönmyyjälle, sillä asiakas voi aina valita itselleen parhaiten sopivan sähkösopimuksen. Sähkösopimuksen hintatietoja voi vertailla puolueettomasti Energiaviraston sivuilta www.sähkönhinta.fi -palvelussa.

Mikäli olitte Lumo Energian asiakas ja olette jo tehneet uuden sähkönmyyjän kanssa sopimuksen, asianne on kunnossa eikä ilmoitukseen tarvitse reagoida.

Sähköt eivät katkea

Tunturiverkko jatkaa sähköntoimitusta Lumo Energian asiakkaille kolmen viikon ajan ilmoituksen lähetyspäivämäärästä.

Jos asiakas ei ole tässä ajassa solminut uutta sähkönmyyntisopimusta, verkkoyhtiön on huolehdittava toimituksesta kunnes Energiavirasto on päätöksellään siirtänyt asiakkaan sähköntoimituksen alueen toimitusvelvollisen myyjän vastuulle. Sähköntoimitukseen sovelletaan tällöin samoja hintoja ja ehtoja, joita kyseisen myyjän toimitusvelvollisuuden piirissä oleviin muihinkin sopimuksiin sovelletaan.

Lisätiedot:

Inergia Oy asiakaspalvelu, puh. 016 663 200 (arkisin klo 9–15)

Energiaviraston ohjeita Lumo Energia Oyj:n asiakkaille: https://energiavirasto.fi/-/ohjeita-lumo-energia-oyj-n-asiakkaille

 

Pin It on Pinterest

Share This